Prezenty, prezenty i jeszcze raz prezenty – to trzy pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą na myśl o Mikołajkach. Często jednak rozważając, jakiego rodzaju upominkiem obdarzyć naszą pociechę, ograniczamy się do czysto fizycznych przedmiotów. Tymczasem doskonałym prezentem dla dziecka może być również wyjazd do magicznego miejsca, będącego prawdziwym rajem dla najmłodszych. Tylko czy rodzice są tego świadomi, a hotelarze mają na taką ewentualność gotową ofertę?
Kwestię listu do hotelarza mamy już omówioną, jednakże okres grudniowy wiąże się z przynajmniej jeszcze jednym ważnym tematem. Mowa tutaj o Mikołajkach, które są doskonałą okazją do przygotowania przez hotele wyjątkowej oferty skierowanej do rodziców oraz ich dzieci. Jak jednak wzbudzić w nich zainteresowanie, a następnie zaspokoić ich najwyższe oczekiwania?
Mikołajki – o czym musi pamiętać hotelarz?
Zacznijmy od opracowania pakietu – jakie atrakcje oraz dedykowane na ten okres zabawy w nim zawrzemy, czy będziemy przekazywać specjalne świąteczne upominki, no i oczywiście jaka jest cena za wszystko. Niezwykle ważne jest wymyślenie odpowiedniej, pobudzającej wyobraźnię nazwy oraz przygotowanie adekwatnej oprawy graficznej. Uwaga! Musimy w opisie pakietu być bardzo precyzyjni, aby uniknąć nieprozumień, np. odnośnie tego, że hotel nie przekazał żadnego prezentu dla dziecka. Tego typu wpadki potrafią zepsuć nawet najlepszy pobyt oraz pozostawiać niesmak na długi czas.
Kiedy już przekonamy naszych gości do pobytu u nas, musimy też zadbać o to, aby rzeczywiście był on dla nich wyjątkowy i wypełniony po brzegi atrakcjami. Właśnie dlatego należy dodatkowo opracować szczegółową informację na temat tego, co, gdzie i kiedy będzie się odbywało. Powinniśmy wskazać konkretne miejsca oraz godziny, co szczególnie dzieciom ułatwi skorzystanie z organizowanych zabaw i atrakcji.
Nie zapomnijmy również o sklepiku hotelowym. Nadajmy mu świąteczny wystrój oraz uzupełnijmy jego asortyment o drobne upominki, słodycze oraz gadżety na wypadek, gdyby któryś z rodziców zapomniał zakupić je przed przyjazdem. Dzięki temu pokażemy, że jesteśmy gotowi na każdy scenariusz, a rodzice o nic nie muszą się u nas martwić.
Czy warto spędzić ten czas w hotelu z dzieckiem?
To pytanie z pewnością kotłuje się w głowach niejednego z rodziców. Odpowiadam – zdecydowanie tak! Będzie to czas wyjątkowy nie tylko ze względu na prezenty, ale również dzięki wyrwaniu się z rutyny miejsca: na tych kilka dni zmienimy bowiem doskonale nam znany dom na hotel, który skrywa (zwłaszcza w oczach najmłodszych) wiele tajemnic.
Aby jednak rzeczywistość była naprawdę tak kolorowa, trzeba koniecznie wybrać odpowiedni obiekt. Nie wszystkie hotele zaoferują nam coś wyjątkowego, nie każdy jest również dobrze przygotowany na przyjęcie rodzin z dziećmi. Sprawdźmy więc dostępne oferty, przeanalizujmy pakiety, zobaczmy, jakie atrakcje zapewnić nam może interesujące nas miejsce. Jeżeli bowiem podejmiemy dobrą decyzję, to pobyt w takim hotelu będzie nie tylko spełnieniem marzeń dla najmłodszych, ale również okazją do odpoczynku dla rodziców.
Przed wyjazdem koniecznie pamiętajmy też o jednej kluczowej rzeczy – czy spakowaliśmy upominki dla dzieci? Wyjazd wyjazdem, ale nie możemy zapomnieć o prezentach. Jeśli chodzi o Mikołajki, tak naprawdę to one są gwoździem programu na 6 grudnia.
Jeżeli zadbamy o oba te elementy – odpowiedni obiekt oraz wymarzone przez najmłodszych prezenty – to możemy być pewni, że nasze pociechy na długo zapamiętają te wspólnie spędzone chwile. Ale ostrzegam – dobra zabawa i wspaniałe wrażenia mogą być tak znakomite, że Wasze dziecko nie będzie chciało wracać do domu! 🙂
Świąteczna atmosfera
Atmosfera grudniowa daje hotelarzom wiele możliwości, a odpowiednie przygotowanie obiektu do tego okresu przełoży się na zadowolenie gościa oraz sprzedaż podprogową. To świetny czas dla hoteli, ale również okres wzmożonej konkurencji oraz walki o gościa jeszcze niezdecydowanego na wyjazd. Aby wygrać obie te batalie można zaproponować wyjątkowy pakiet, który spełni wszelkie mikołajkowe wyobrażenia i oczekiwania. W 6 grudnia wciąż tkwi bowiem ogromny, chociaż nie w pełni wykorzystany przez hotelarzy potencjał, dzięki któremu możemy skutecznie dotrzeć do rodziców przez zadowolenie ich dzieci. Wystarczy tylko odpowiednia i konsekwentna wizja oraz jej realizacja na wysokim poziomie. Wtedy możemy być pewni, że osiągniemy upragniony sukces!
Zapraszamy do obejrzenia 9. odcinka Mamy-Hotelarza!
https://www.youtube.com/watch?v=zL3dvsXMTEo&t=