Dzieci – najlepsi hotelowi eksperci


piątek, Wrzesień 6th, 2019

Hotele prowadzące strategię prorodzinną powinny czerpać inspirację i informacje od dzieci. W końcu to one są głównymi odbiorcami działań, które mają na celu sprawienie, że nasz obiekt będzie przyjazny rodzinie.

Wszyscy eksperci hotelowi, marketingowi i managerowie mogą tylko snuć przypuszczenia dotyczące wizji dzieci na idealny hotel. Pamiętajmy, że wyobraźnia najmłodszych nie zna granic, nie pozwala sobie na sztuczne ograniczenia, co diametralnie różni je od nas – dorosłych. Niestety, wciąż wiele osób stawia wyłącznie na swoją skażoną wiekiem i sztywnymi regułami intuicję, co widać po prowadzonych przez takich ludzi hotelach. Prorodzinność sprowadzają oni wyłącznie do zwykłego placu zabaw, co źle świadczy o ich wiedzy na temat potrzeb dzieci. A przecież wystarczy zapytać je o to, czego potrzebują, a one chętnie udzielą nam wyczerpującej i często zaskakującej odpowiedzi!

Wsłuchajmy się w głos dzieci

Szczególną cechą opinii wyrażanych przez dzieci jest to, że są one zupełnie szczere. Dzieciaki potrafią bez ogródek powiedzieć, czego brakuje w hotelu i nie krępują się myślą, że komuś może nie spodobać się ich zdanie. Po prostu mówią to, co siedzi im w głowie, a nie to, co ktoś chciałby usłyszeć.

To kolejny powód, dla którego powinniśmy wyjść z inicjatywą, aby poznać ich opinię. Sposobów na to jest wiele: można podpytać dzieci znajomych, przygotować specjalną ankietę hotelową dedykowaną właśnie najmłodszym, a czasem wystarczy zwykła rozmowa recepcjonisty z naszym małym Gościem. Dzięki temu uzyskamy ogromną ilość informacji oraz nieoczywistych spostrzeżeń. Po prostu dzieci posiadają dar dostrzegania rzeczy, na które są zupełnie niewidoczne dla dorosłych.

Należy przy tym pamiętać, aby rozmawiać z dziećmi w różnym wieku. Inne są potrzeby 3-latka, a czego innego potrzebuje 15-latek. Skrupulatnie zbierane opinie pozwolą nam zdobyć szeroką gamę informacji dotyczących każdej płaszczyzny działalności hotelu, w tym przede wszystkim restauracji, pokoi oraz oczekiwanych atrakcji.

Restauracja

Ze słów dzieci można wywnioskować, że poza domem najbardziej lubią jeść potrawy… które kojarzą się im z domem! Najmłodsi uwielbiają typowo „babcine” dania, które przepełnione są miłością oraz domowym ciepłem, takie jak  kotleciki czy naleśniki.

Z drugiej strony lubią też zerwać z rutyną! Oprócz najzwyklejszych posiłków chcieliby mieć możliwość spróbowania czegoś, czego nie można zjeść na co dzień, np. sushi. Podobnie jest z napojami: czas wakacji, ferii czy wyjazdów urlopowych zawsze wiąże się z odpuszczaniem pewnych surowych reguł, więc to dobra okazja do wypicia słodkich koktajli lub gorącej czekolady.

Hotel powinien być przygotowany także w zakresie zachęcenia dzieci do skorzystania z przygotowanej oferty restauracyjnej. Służyć temu mogą kolorowe karty menu czy fantazyjne zastawy oraz specjalne posiłki dedykowane właśnie do najmłodszych. Rodzice będą niezmiernie wdzięczni, kiedy ich „niejadek” ze smakiem i entuzjazmem pochłonie zamówione danie!

Pokoje hotelowe

W tym zakresie dzieci okazują się niezwykle pragmatyczne i „dorosłe”. Podkreślają takie kwestie jak wystrój oraz wygoda (miękki materac). Ta druga sugestia, chociaż z początku może wydawać się zaskakująca, jest zupełnie oczywista – w końcu dzieci to prawdziwe śpiochy, które uwielbiają wylegiwać się (lub bawić) w łóżku nawet do godzin popołudniowych!

Oczywiście jak pokój, to i telewizor! Możliwość leżenia w wygodnym łóżku i wieczorne oglądanie bajki to jedno z marzeń dzieciaków. Mniejszy telewizor powinien być również w osobnym pokoju, dzięki czemu najmłodsi będą mogli cieszyć się ulubionymi kreskówkami, a rodzice chwilą niezmąconego spokoju.

Czasami w czasie rozmowy z dzieciakami może je ponieść wyobraźnia, co poskutkuje wizjami basenów oraz zjeżdżalni w pokojach. Nie warto jednak odrzucać tych pomysłów jako niedorzecznych, ale potraktować je jako wskazówki oraz wyraz pewnych potrzeb. Wystarczy tylko odpowiednio takie opinie zaadaptować do możliwości naszego hotelu i zapewnić możliwość skorzystania z takich elementów chociażby w częściach wspólnych.

Atrakcje

To pierwszy element, który jest dla dzieci ważny po przyjeździe do hotelu. Zazwyczaj – co naturalne – szukają one wspomnianego basenu, placu zabaw oraz innych miejsc, które pozwolą wyzwolić emocje nagromadzone podczas nudnej podróży.

Właśnie dlatego bardzo ważna jest szybka informacja o tych atrakcjach ze strony personelu hotelowego. Warto w tym momencie wspomnieć również o opiekunach i animatorach, ponieważ dzieci bardzo lubią spędzać czas z osobami organizującymi im czas i zabawę, a dla rodziców będzie to dodatkowa gwarancja bezpieczeństwa ich pociech.

Nie zapomnijmy również o bardziej prozaicznych kwestiach, takich jak udogodnienia. Dzieci z pewnością docenią obecność podwyższenia, które ułatwi im kontakt z recepcją czy barem. Z kolei odpowiednie przygotowanie toalet sprawi, że najmłodsi samodzielnie będą mogli z nich korzystać, bez konieczności angażowania i pomocy ze strony rodziców, którzy będą mieć więcej spokoju i wolnych chwil dla siebie.

Gotowy przepis na idealny hotel

Wdrażając strategię hotelu prorodzinnego, musimy nastawić się na potrzeby dzieci oraz rodziców. W takim wypadku należy wyzbyć się standardowych i konwencjonalnych rozwiązań. Te może i sprawdzają się w 99% przypadków, ale nie w przypadku hotelu przyjaznego dzieciom, który rządzi się zupełnie innymi zasadami. Reguły tego świata mogą zdradzić nam jedynie dzieci.

Właśnie dlatego wsłuchując się w najmłodszych Gości i wprowadzając ich sugestie w życie możemy być pewni, że zapewnimy sobie ich uznanie. Zaświadczą one o tym swoją postawą, kiedy nie będą chciały wyjechać z naszego hotelu, a ich płacz będzie ostatecznym dowodem miłości do prowadzonego przez nas obiektu. Staną się również najlepszymi ambasadorami, kiedy opowiedzą o wspaniałym miejscu, w którym spędziły wakacje. A przecież marketing szeptany to najskuteczniejsza forma promocji!

I pamiętajmy: zadowolone dzieci, to zadowoleni rodzice. A to recepta na to, aby nasi Goście z chęcią i często wracali do naszego obiektu! Posłuchamy więc najmłodszych, bo mają oni dla nas gotowy przepis na sukces oraz idealny hotel, spełniający najwyższe standardy prorodzinności.

Zapraszam do obejrzenia trzeciego odcinka: https://www.youtube.com/watch?v=maQusvPvH8g&feature=youtu.be

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *